Wednesday, May 23, 2007

Google i Salesforce.com współpracują

Lub przynajmniej prowadzą na ten temat zaawansowane rozmowy.

Dla tych co nie wiedzą, Salesforce.com to platforma aplikacji do prowadzenia firmy, sprzedaży, crm itp. stworzona jeszcze jak na aplikacje sieciowe, software as a sevice i to co tkwi w web2.0 mówiło się ASP. Na dodatek to dość duża i popularna platforma (ponad 32tys użytkowników).

No więc Google i Salesforce.com chcą się dogadać i salesforce.com będzie integrował ze swoimi produktami produkty Google, prawdopodobnie gTalk i pakiet Docs.

A ponieważ obie firmy nie lubią Microsoftu to szef Salesforce podsumował to stwierdzeniem, że skoro wróg jego wroga jest jego przyjacielem to w takim wypadku Google jest jego najlepszym przyjacielem. ;)

Niektórzy już się dopatrują, że Google przejmie Salesforce.com, co nie byłoby takie dziwne. Mimo, że firma jest warta ponad 5 miliardów $ (za doubleclick zapłacono 3,1mld $) to dla Google mogłaby być cennym nabytkiem. Jeśli dorwaliby się do oferty Salesforce, zgooglowali ją trochę (np. udostępniając za darmo, z reklamami, teraz płaci się za nie wraz z używaniem) to wiele firm rzuciłoby się na tą usługę jak szalone.

No i dodatkowo więcej firm posmakowałoby usług Google. Dla adWords byłaby to szansa stać się częścią pakietu obok CRM'ów, programów księgowych itp. Wyobraźcie sobie to jakby obok Word'a w pakiecie office znalazła się aplikacja do reklamy. Sukces adWords polegał właśnie na tym, że sprowadziło reklamę do szerszych kręgów ludzi, uczyniło ją dostępną dla każdego.

Więcej: USAtoday

0 Comments:

Post a Comment

<< Home