Wednesday, May 23, 2007

Linki pozycjonujące szkodzą?

Zainteresowanych powyższą kwestią odsyłam do dyskusji jaka wywiązała się na blogu Wanted'a (btw byłego pracownika Google). Wszystko zaczyna się zaś od atykułu na Google Blogscoped. Czy dodawać (tak jak chciałoby Google) do linków reklamowych atrybut "nofollow" (przez co link nie będzie uwzględniany przy obliczeniach PageRank). Dodatkowo także poruszono temat etyki w pozycjonowaniu (a nawet nie dodatkowo, a głównie).

Obstawałem i obstaję za liberalnym podejściem do tej sprawy. Niech ludzie na sieci robią co chcą. Bez podporządkowywania się regułom. Wyszukiwarka powinna się doskonalić i sama rozpoznawać kwestie spamu, kontekstu i treści oraz jej rankingu.

Dobrze moje podejście oddaje kwestia zawarta we spomnianym artykule/poście na Google Blogscoped: Idealną sytuacją byłoby gdyby webmasterzy zachowowali się tak, jakby wyszukiwarka nie istniała.

Oczywiście można się zgodzić, że sprawne działanie wyszukiwarki jest wartościa ważną dla wszystkich i powinno się robić wszystko b jej pomóc działać, jednak z drugiej strony wolność nieskomplikowanego tworzenia, przekazu czy też zarobku gra swoją rolę i często staje wyżej niż dobro wyszukiwarki.

Co myślicie na ten temat? Czy publikujący w sieci powinni się poddać regułom wyszukiwarki? I czy linki są etyczne czy nie?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home