Monday, May 28, 2007

Google Calendar Mobile

Dla tych co nie mogli znieść, że nie mają dostępu do kalendarza z telefonu: http://www.google.com/calendar/m . Co prawda nie jest to jeszcze mistrzostwo świata (nie zbadałem jak odczytać pozostałe kalendarze poza głównym), ale to już jakiś krok w przód.

Gmail też początkowo miał tylko dostęp z poziomu www a potem dopiero pojawiła się aplikacja. W tym przypadku będzie z pewnością podobnie.

Dla tych, którzy jednak chcą czegoś więcej już teraz: polecam GooSync.

Saturday, May 26, 2007

Marissa Mayer o przyszłości TV

Podłapane na grupie Net_Talk. Marissa Mayer wypowiada się na temat przyszłości mediów elektronicznych i roli Google wobec twórców treści (tak zwanego content'u).

Friday, May 25, 2007

Praca w Google vs Praca w Meetup

Meetup (branża: spotkania, konferencje, eventy) ciekawie promuje się jako intersujące miejsce pracy porównując się do Google. Warto zobaczyć.

Thursday, May 24, 2007

Gmail - mail do 2omb

Dobra wiadomość. Gmail podwyższył limit wiadomości, teraz możemy wysyłać załączniki do 20mb.

Wednesday, May 23, 2007

Linki pozycjonujące szkodzą?

Zainteresowanych powyższą kwestią odsyłam do dyskusji jaka wywiązała się na blogu Wanted'a (btw byłego pracownika Google). Wszystko zaczyna się zaś od atykułu na Google Blogscoped. Czy dodawać (tak jak chciałoby Google) do linków reklamowych atrybut "nofollow" (przez co link nie będzie uwzględniany przy obliczeniach PageRank). Dodatkowo także poruszono temat etyki w pozycjonowaniu (a nawet nie dodatkowo, a głównie).

Obstawałem i obstaję za liberalnym podejściem do tej sprawy. Niech ludzie na sieci robią co chcą. Bez podporządkowywania się regułom. Wyszukiwarka powinna się doskonalić i sama rozpoznawać kwestie spamu, kontekstu i treści oraz jej rankingu.

Dobrze moje podejście oddaje kwestia zawarta we spomnianym artykule/poście na Google Blogscoped: Idealną sytuacją byłoby gdyby webmasterzy zachowowali się tak, jakby wyszukiwarka nie istniała.

Oczywiście można się zgodzić, że sprawne działanie wyszukiwarki jest wartościa ważną dla wszystkich i powinno się robić wszystko b jej pomóc działać, jednak z drugiej strony wolność nieskomplikowanego tworzenia, przekazu czy też zarobku gra swoją rolę i często staje wyżej niż dobro wyszukiwarki.

Co myślicie na ten temat? Czy publikujący w sieci powinni się poddać regułom wyszukiwarki? I czy linki są etyczne czy nie?

Google i Salesforce.com współpracują

Lub przynajmniej prowadzą na ten temat zaawansowane rozmowy.

Dla tych co nie wiedzą, Salesforce.com to platforma aplikacji do prowadzenia firmy, sprzedaży, crm itp. stworzona jeszcze jak na aplikacje sieciowe, software as a sevice i to co tkwi w web2.0 mówiło się ASP. Na dodatek to dość duża i popularna platforma (ponad 32tys użytkowników).

No więc Google i Salesforce.com chcą się dogadać i salesforce.com będzie integrował ze swoimi produktami produkty Google, prawdopodobnie gTalk i pakiet Docs.

A ponieważ obie firmy nie lubią Microsoftu to szef Salesforce podsumował to stwierdzeniem, że skoro wróg jego wroga jest jego przyjacielem to w takim wypadku Google jest jego najlepszym przyjacielem. ;)

Niektórzy już się dopatrują, że Google przejmie Salesforce.com, co nie byłoby takie dziwne. Mimo, że firma jest warta ponad 5 miliardów $ (za doubleclick zapłacono 3,1mld $) to dla Google mogłaby być cennym nabytkiem. Jeśli dorwaliby się do oferty Salesforce, zgooglowali ją trochę (np. udostępniając za darmo, z reklamami, teraz płaci się za nie wraz z używaniem) to wiele firm rzuciłoby się na tą usługę jak szalone.

No i dodatkowo więcej firm posmakowałoby usług Google. Dla adWords byłaby to szansa stać się częścią pakietu obok CRM'ów, programów księgowych itp. Wyobraźcie sobie to jakby obok Word'a w pakiecie office znalazła się aplikacja do reklamy. Sukces adWords polegał właśnie na tym, że sprowadziło reklamę do szerszych kręgów ludzi, uczyniło ją dostępną dla każdego.

Więcej: USAtoday

Tuesday, May 15, 2007

Google Translate - tłumaczenie bez rozumienia

Ciekawy artykuł dla wszystkich tych, którzy zastanawiali się jak Google jest w stanie przetłumaczyć na inny język niemal każdą stronę (chociaż wiele osób nie wie o tym, że  jest w stanie).  Od kryptografii do obecnych możliwości, czyli statystyka w tłumaczeniu języka.